• Spiegel daily
  • Euro 6 motor

Iveco Stralis Hi-Road

Ook het interieur van de nieuwe STRALIS werd speciaal ontworpen om bestuurdersvriendelijk te zijn.

De IVECO HI-SCR-technologie, gepatenteerd door FPT INDUSTRIAL, is het resultaat van onze ervaring met het ontwikkelen en de produceren van Catalytic Reduction-systemen voor automobieltoepassingen:

er werden al 240.000 SCR-motoren geproduceerd die gebruikt worden in elke bedrijfssector.

De Cursor-motoren van de NIEUWE STRALIS zijn geoptimaliseerd met betrekking tot thermodynamische efficiëntie: door de hogere verbrandingstemperaturen daalt het brandstofverbruik en de productie van roetdeeltjes.

Dankzij de zeer hoge efficiëntie van de IVECO HI-SCR (conversiepercentage > 95%, ten opzichte van 80-85% voor de beste concurrenten) voldoen de NOx-niveaus aan de Euro VI-standaarden zonder gebruik te maken van EGR.

VECO HI-SCR biedt de beste combinatie van efficiëntie en levensduur, met compacte en lichte technologie.

 

Het volledige systeem bevindt zich samen met de DPF in één enkele behuizing welke gemonteerd is aan het chassis (en zo minder ruimte inneemt en het onderhoud vergemakkelijkt).

Voor de lancering van de NIEUWE STRALIS wordt het gamma Cursor-motoren uitgerust met de COMMON RAIL injectietechnologie geïntegreerd in de cilinderkop: nog een exclusiviteit van IVECO, ontworpen om de complexiteit van de motor te beperken.

 

Het decompressie motorremsysteem werd gecombineerd met een smoorklep aan de uitlaatzijde en vormt zo de nieuwe ‘SUPER ENGINE BRAKE’. De SUPER ENGINE BRAKE levert 30% meer remvermogen 

 

en verbetert zo de verkeersveiligheid en vermindert de slijtage van rem delen, wat resulteert in een grote besparing op spare parts.