• Spiegel daily
  • Euro 6 motor

Iveco Eurocargo

Het ontwerp en het concept van de Eurocargo sluit rechtstreeks aan op de bedrijfsfilosofie van IVECO, die erop gericht is om alle voertuigsystemen en componenten in overeenstemming met de behoeften van de bestuurders te ontwerpen en te ontwikkelen.

De Eurocargo is in iedere denkbare omgeving onklopbaar dankzij zijn flexibiliteit, die op een vakkundige manier met een sterke structuur wordt gecombineerd. Deze combinatie staat garant voor een bijzonder hoog rijgemak.

in stads- en dorpcentra is de Eurocargo bijzonder wendbaar dankzij de toepassing van een cabine die slechts 2,10 meter breed is, een stuurhoek van 52 graden en een kleinere draaicirkel (net geen 11 meter met een wielbasis van 3.105 mm).

op gemengde wegen en op de snelweg is het voertuig stabiel en veilig – zelfs wanneer er bruusk wordt gemanoeuvreerd.

over ruw terrein en in extreme weersomstandigheden is het voertuig op alles voorbereid dankzij zijn vertrouwenswekkende en natuurlijke wegligging, zijn bijzonder stevige en flexibele chassis en het gebruik van veiligheidsuitrustingen van een niveau dat in deze categorie niet wordt geëvenaard.

Sterk, efficiënt en uitermate veelzijdig. 

Het vermogen van de Eurocargo om zich aan de omstandigheden aan te passen en aan iedere behoefte te voldoen, zorgt ervoor dat iedereen in het ongelooflijk ruime gamma de Eurocargo kan vinden die perfect geschikt is voor de opdracht die hij voor ogen heeft. 

Maatwerk voor iedere taak. 

De Eurocargo is omwille van zijn vermogen om zich aan uiteenlopende situaties aan te passen, bijzonder populair bij overheidsdiensten en stads- en gemeentediensten. 
De structuur, die bestaat uit parallelle balken van hoogwaardig staal, heeft een volledig vlakke bovenkant, waardoor er een carrosserie op past die van 4.265 tot 10.550 mm lang kan zijn. 
Doordat de bevestigingsgaten voor de balken op gelijke afstanden van elkaar zijn aangebracht, kunnen carrosserieën en machines zowel qua tijd als qua kostprijs op een efficiënte manier worden vastgezet, zonder dat daarbij de corrosiewerende behandeling van het chassis wordt tenietgedaan. 
De Eurocargo kan ook met een brede keuze aan elektrisch aangedreven PTO’s worden uitgerust, met maximale koppelwaarden tot 1.000 Nm. Er is geen enkele taak die de Eurocargo niet aan kan.